Zbudowałam mur.

Zbudowałam mur. Duży, nie do przejścia mur. Już tu nie wejdziesz. Zbudowałam okna ale wszystkie zamknęłam. Już się do mnie nie dostaniesz! Nie potrzebuję ludzi, izoluję się od nich, nie wyjdę zza muru. Poradzę sobie sama, bez ciebie! Ludziom nie można ufać, nie zrozumieją. Za murem jestem bezpieczna, bo jestem bez ciebie, bez was, całkiem sama. 





Wiele ludzi buduje wokół siebie mur. Mur dzięki któremu izolują się od świata, od ludzi. Myślą, że są bezpieczni. Boją się rozmawiać- myślą, ze nikt nie zrozumie, boją się ufać- twierdzą, że ludzie to bezduszne potwory czekające aby wydać ich tajemnice, boją się przyjaźni i miłości- czują, że ktoś ich zrani. Tacy ludzie nie rozumieją, że najważniejsze czego potrzebują w ciężkich chwilach to wsparcie drugiej osoby, zrozumienie. Muszą ufać, rozmawiać, kochać- inaczej będzie jeszcze gorzej. Zamykają się w sobie, budują mur i choć zbudowali okna wszystkie zamykają.

Najczęściej takie osoby dotknięte są jakimiś przykrymi wspomnieniami. Może trafili na niewłaściwych ludzi? Może ktoś już ich zranił, wydał ich tajemnice? Domysłów może  być wiele, ponieważ w tym świecie jest wiele ludzi bądź sytuacji, które mogą doprowadzić nas do takiego zachowania, izolowania się. Ci ludzie boją się teraz ufać. Mocno zranieni i dotknięci czymś smutnym, strasznym, tragicznym boją się świata, boją się wyjść zza muru. Podaj takim ludziom pomocną dłoń.

 Choć zamknęli wszystkie okna spróbuj nimi wejść. Takie osoby potrzebują przyjaźni, miłości i zrozumienia. Myślę, że znasz osobę, która zamyka się w sobie. Z nikim się nie przyjaźni, z nikim nie chce rozmawiać.. I nikogo nie chce wpuścić za mur. Te osoby sądzą, że same sobie poradzą. Same z problemami, przykrościami losu, wspomnieniami. Ale tak się przecież nie da, nie da się samemu ze wszystkim sobie poradzić.

 Człowiek potrzebuje oparcia w drugim człowieku. Kogoś kto pomoże, zrozumie, wesprze. Czym byłby świat bez przyjaciół? Jak wyglądałoby twoje życie bez tych cudownych ludzi, którzy są twoimi przyjaciółmi? Przyznaj, bez nich nie poradziłbyś sobie kiedy dopadają cie ciężkie chwilę.Nie można tak żyć, trzeba zburzyć ten mur. On nie daje nic dobrego, on niszczy. Czasem takie osoby otwierają okna, wychodzą zza muru ale potem szybko wracają.

 Znowu popadają w tej stan, w stan samotności i braku zaufania. Ludzie są różni na świecie. Jedni ci pomogą drudzy nie, jeszcze inni są tak źli, że potrafią wykorzystać twoją naiwność. Ale musisz znaleźć ludzi, którzy są na prawdę w stosunku do ciebie fair i pomogą ci. Pamiętaj! Ty też daj coś od ciebie. Może właśnie pomoc innym pozwoli ci wyjść zza tego muru? Nie można tylko brać, trzeba również dawać coś od siebie. Inaczej nie da się szczęśliwie żyć.


____________________________________________________________________________
Dzisiejszy post pojawił się wyjątkowo szybko od poprzedniego. Powodem było to, że napisałam go już chyba tydzień temu a kiedy zdjęcia były gotowe wystarczyło je tylko dodać i opublikować wpis. Mam nadzieję, że wam się podobał bo bardzo starałam się nad napisaniem go a moja przyjaciółka starała się aby zdjęcia wyszły ślicznie i muszę przyznać, ze jej się to udało. Jestem niesamowicie zadowolona z tych fotografii (jak nigdy :D). Za co bardzo jej dziękuję ! Nie przedłużając żegnam się z wami! Do następnego.. !
A wy, budujecie mur? 
Znacie osoby izolujące się od innych? 
Pomagacie takim osobom? 
P.S. Bardzo bym prosiła abyście zadawali mi pytania (pod tym postem albo w zakładce "pytania", mam zamiar niedługo zrobić Q&A. :) 

27 komentarzy:

  1. Bardzo fajny, genialny post. Bardzo mądrze napisany, super zdjęcia. Naprawdę świetny post, święte słowa. Ja nawet nwm, czy buduję mur, ale niestety nie mam przyjaciół :(, za to jedną dobrą koleżankę i parę innych. Znam chyba jedną osobę, która buduje mur. Fajnie, że szybko dodałaś post; na każdy czekam z niecierpliwością. A pytania:
    Jak ma na imię Twoja przyjaciółka?
    Jakie masz hobby?
    Jaki jest Twój ulubiony/a sport/serial/film/książka/przedmiot szkolny/blog/kolor/pora roku?
    Cieszysz się, że idziesz do gimbazy xD?
    Jakiego typu posty najbardziej Cię interesują na innych blogach, a jakie najbardziej lubisz czytać?
    Skąd czerpiesz pomyśły na tak ciekawe posty?

    Jeśli wpadnę na pomysł na jeszcze jakieś pytania, to napiszę. Na razie to mi wpadło do głowy. Pozdrawiam serdecznie i basiaabloog.blogspot.com - zapraszam.
    basiaabloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakiego typu posty najbardziej Cię interesują na innych blogach, a jakie najbardziej lubisz czytać ? To jest złe pytanie, bo chodziło mi nie czytać, tylko pisać, więc to pytanie zmieniam na Jakiego typu posty najbardziej Cię interesują na innych blogach, a jakie najbardziej lubisz pisać ?

      Usuń
  2. Zgadzam sie z tobą, takie osoby potrzebują wsparcia :)
    http://agataweranika.blogspot.com/ <--klikniesz w linki w ostatnim poscie? <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz rację, takim osobom, które budują wokół siebie mur trzeba pomagać.

    Jully-Blog [KLIK]
    Jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja osobiście nie buduję muru, i nie znam osób, które go budują. Zgadzam się, że trzeba takim osobom pomagać. Post bardzo fajny i ciekawy, śliczne zdjęcia, bardzo fajny blog.
    Pozdrawiam,
    Kendall

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ambitny post! Wow, masz 12 lat i tak piszesz! Brawo, oby tak dalej, trzymam za Ciebie kciuki! Świetne zdjęcia, widać, że włożyłaś w nie wiele pracy :)
    Może wpadniesz? :) http://prossteslowa.blogspot.com/ Zapraszam! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Great blog♥

    How about follow each other?
    I follow your blog. Waiting for you♥
    My Blog: http://juliemcqueen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jakoś od zawsze wolałam samotność. Sama radzę sobie z problemami i nie liczę na pomoc innych , tak jest dla mnie lepiej :)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. masz rację, ładne zdjecia :)

    dziękuje ślicznie za komentarz ♥
    LIFE PLAN BY KLAUDIA

    OdpowiedzUsuń
  9. Z jednej strony nie dziwię się, że niektórzy ludzie boją się zaufać skoro większość ludzi jest fałszywa.
    Świetne zdjęcia.
    Pozdrawiam.
    nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. świetne zdjęcia i masz racje.

    Zapraszam Miło by było gdybyś zaobserwowała , skomentowała dopiero zaczynam
    http://weronika-g.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne zdjęcia! :)
    Co powiesz na wspólną obserwację? Daj znać! :)
    Pozdrawiamy cieplutko♥
    ♡ ✿Staying Strong✿[KLIK] ♡

    OdpowiedzUsuń
  12. jeszcze nie tak dawno sama budowałam wokół siebie mur, ale wtedy pojawiła się grupka osób, która postanowiła go rozebrać a z cegieł ułożyć coś bardziej pożytecznego - most do zaufania :)

    blog - klik♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Super zdjęcia !

    http://aliceinmirror-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny post. Bardzo ciekawie piszesz. http://asiikblog.blogspot.com/2015/04/wiosnalato-z-choies.html Poklikasz w linki? bardzo mi na tym zależy. Obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetnie napisany post, nie trzeba nic do niego dodawać :)
    http://odrobina-ciepla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja też budowałam wokół siebie mur. Wcześniej ludzie mnie poniżali, wyśmiewali. Tacy ludzie boją się przyjąć pomocy, są nie ufni. Według mnie powinno pomóc się takim ludziom a nie jeszcze ich odpychać jak to robi większość młodzieży

    julita-krystosiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Jakiś mur na pewno mam, moze kiedyś uda mi sie go zburzyć, może..
    Świetna notka, obseruje i pozdawiam Madda
    Blog Maddy -> klik

    OdpowiedzUsuń
  18. Przede wszystkim, to jak na 12-latkę, bardzo mądrze piszesz. Aż mnie to zdziwiło. Znam mało tak świetnych blogów prowadzonych przez tak młode osoby. Oprócz tego robisz śliczne zdjęcia!
    Będę wpadać częściej ^^
    Obserwuję i pozdrawiam
    http://julia-and-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Genialny post, tak w ogóle to bardzo podoba mi się design i sposób w jaki piszesz posty. Będę zaglądać tu częściej! ♥

    Skomentujesz post u mnie? :)
    TUTAJ :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zgadzam się z tobą. Nie budujmy wokół siebie muru, mimo wszystko. Bardzo ładne zdjęcia i mądry post ♡Zapraszam|heykmwtw♡

    OdpowiedzUsuń

Witaj czytelniku, dziękuję, że zajrzałeś!

♥ Komentarze są dla mnie wielką motywacją, więc za wszystkie bardzo dziękuję
♥ Zostaw link do swojego bloga a na pewno go odwiedzę
♥ Nie zgadzam się na obs/obs ani kom/kom, jeśli twój blog mi sie spodoba wtedy pozostawię coś po sobie.
♥ Jeśli mój blog ci się spodobał zaobserwuj a będzie mi bardzo miło :)